2015 m. lapkričio 20 d., penktadienis

Imbieriniai sausainiai


Nežinau, kaip kitur, bet mūsų namuose jau labai laukiama šv. Kalėdų. Dėl pačios pačiausios dovanos apsispręsta, laiškas Kalėdų seneliui jau parašytas. Nespėsime nei apsidairyti, o štai ir gruodis.
Šiuos sausainius kepiau pernai. Kepiau juos ne šiaip sau, jie buvo skirti Advento kalendoriui. Ta proga, nusprendžiau išbandyti naują receptą, nors ir turiu savo mėgiamiausius imbierinius sausainius, kuriuos kepu kasmet. 
Tiesą pasakius, ruošdama tešlą galvojau, kad net jei šie sausainiai ir pasirodys labai skanūs aš jų gyvenime nekepsiu - tešlos paruošimas man pasirodė baisinė terlionė (ne veltui mano tinklaraštyje sausainių receptų nedaug). Tos pačios mintys mano galvoje sukosi ir kai kočiojau tešlą - pabuvusi šaldytuve (ir palaikyta kambario temperatūroje) ji buvo labai nepaslanki ir sunkiai kočiojosi (o gal aš per mažai košės pusryčiams pavalgiau?). Bet sausainiai labai skanūs :) Labai - sviestiniai cukriniai, kupini kalėdinio aromato. Ar gali būti neskanūs? Jei atvirai, juos valgydama keičiau savo nuomonę "daugiau niekada" į "kada nors būtinai", nes pakutinę partiją iškepiau gana paprastai - suformavusi iš tešols volelį, peiliu jį suraikiau ir gavau paprastus ne kažin kokios formos, bet labai skanius sausainiukus. 

Kaip advento kalendorius sausainiukai labai šauniai pasitarnavo. Tiesa, paskutinieji sausainiai, kuriuos vaikas nuraškė pakutinėmis iki Kalėdų likusiomis dienomis, jau buvo sudrėkę ir nebetraškūs, bet jis tikrai dėl to nesiskundė :)



Taigi, mums reikės:
100 g (1/2 puodelio) cukraus
450 g (3 puodelių) miltų
2 AŠ sodos
1 AŠ druskos
2 AŠ malto imbiero
2 AŠ cinamono
1/2 AŠ maltų gvazdikėlių
1/2 AŠ malto muskato riešuto
225 g sviesto, kambario temperatūros, supjaustyto kubeliais
1/2 puodelio skysto medaus 

Glajui:
cukraus pudros
citrinos sulčių arba vandens

Paruošimas:
  1. Miltus persijojame ir sumaišome su likusiais sausais produktais.
  2. Sviestą dedame į miltus ir pirštais triname kol taps panašu į drėgną smėlį.
  3. Supilame medų, išmaišome, išminkome tešlą.
  4. Tešlą dedame į šaldytuvą mažiausiai porai valandų. Aš laikiau per naktį.
  5. Kočiojame tešlą tarp dviejų kepimo popieriaus lakštų iki maždaug 3 mm storio.
  6. Turimomis formelėmis išpjaustome sausainius, dedame ant kepimo popieriumi ištiestos skardos.
  7. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje. Originale buvo nurodytas 12-15 min. kepimo laikas. Man pakako 7 minučių. Labai priklauso nuo orkaitės, tad geriausia stebėti. Jie turi būti skaniai rusvi, o ne tamsiai rudi.
  8. Atvėsiname ant grotelių.
  9. Dekoravimui cukraus pudrą beriame į dubenėlį, ir po truputį, nuolat maišant, pilame citrinos sultis, kol gausime reikiamą konsistenciją (kaip tiršta grietinė maždaug).
Skanaus!

Šaltinis: Sonatinos receptai 

2 komentarai:

  1. Kaip skanu tokie traškučiai sausainiai! Reiks atsimint išsikept :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš Kalėdų laikotarpiu kokius nors imbierinius visada kepu :) ta kalėdinė karštinė... :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...