2014 m. lapkričio 29 d., šeštadienis

Flaugnarde su obuoliais


Kas nemėgsta deserto pusryčiams? Na gerai, yra kas. Net gi, mano namuose... Taigi, kai savaitgalio pusryčius valgėme tik mudu su mažuoju, nusprendžiau pagaliau išsikepti pusryčiams pas Jurgą kažkada atrastą prancuzišką gardėsį, kurį ruošiausi pasigaminti jau ketvirti metai, bet vis kas nors sutrukdydavo. Nežinau, kaip jums, bet mane dažnai įtikina ką nors gaminti ne kas kitas, bet nuostabios nuotraukos. Taip ir šiuo atveju. Tik aplinkybės sėkmingai susiklostė ne iš karto...
Kaip šis patiekalas vadinasi lietuviškai - nepasakysiu. Versti savarankiškai - taip pat nerizikuosiu. Negaliu nesišypsoti, prisiminusi pirmą kartą, kai kepiau klafutį (clafoutis). Dar bekepdama, mintyse jį pavadinau blynu, bet paragavusi, supratau, kad nei čia blynas, nei pyragas. Taip ir 'flaugnarde' atveju. Kaip žinia, 'clafoutis', tai prancuziškas desertas, kepamas su vyšniomis. Na, o jei vietoje vyšnių naudojate kitus vaisius ar uogas, kaip pavyzdžiui aš - obuolius, tai jau 'flaugnarde'. 
Jei reikėtų apibūdinti šį kepinį, man sunkiai sektųsi, nes tai kažkas tarp pyrago, blyno ir saldaus omleto, tinkantis tiek saldiems pusryčiams, tiek popietės desertui prie kavos. Kad ir kaip keistai beskambėtų apibūdinimai - man labai patiko. Kaip kad patiko ir visi, anksčiau kepti, klafučiai.  Mano vaikiui patiko tik ta dalis, kuri be obuolių :) Galiu drąsiai teigti, kad mano savaitgalio pusryčiai buvo puikūs!
Ištraukusi iš orkaitės (kepinys buvo pasipūtęs, panašiai, kaip beveik kas savaitę kepamas vokiškas blynas) turėjau išvažiuoti ir grįžau po 20 min. Radau jį visiškai subliuškusį, bet vis tiek - labai skanų!

Ką tik iš orkaitės

Taigi, mums reikės (2 žmonėms, 20 cm skersmens forma; skliaustuose - 24 cm skersmens forma):
2 (3) kiaušinių
60 g (90 g) cukraus
50 g (70 g) miltų
230 ml (350 ml) pieno
1 1/2 VŠ (2 VŠ) aliejaus
1/2 AŠ vanilinio cukraus
žiupsnio druskos
1-2 obuolių (aš sunaudojau gal tik pusę didelio obuolio, nes pjausčiau plonai ir dėliojau tik paviršiuje)

Paruošimas:
  1. Užkaičiame pieną. Jis mums bus reikalingas karštas (bet ne verdantis). Aš truputį užsižiopsojau, tad iki virimo nedaug trūko.
  2. Kiaušinius plakame kol masė padvigubės (aš juos plakiau iš karto su cukrumi ir druska. Gal dėl to jis man taip išsipūtė?).
  3. Beplakant kiaušinius, po truputį supilame cukrų, druską, vanilinį cukrų, aliejų ir galiausiai miltus.
  4. Plona srovele, nuolat plakant supilame karštą pieną. Tešla bus skysta - taip ir turi būti.
  5. Kepimo indą ištepame sviestu, supilame tešlą ir išdėliojame nuluptus, supjaustytus obuolius. 
  6. Kepame iki 210 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 30-40 min. Į pabaigą mūsų kepinys pradės ruduoti - taip ir turi būti, bet sudegti tikrai neturėtų, tad stebėkite!
  7. Prieš pateikiant, pabarstome cukraus pudra.



Skanaus!



Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...