2014 m. spalio 10 d., penktadienis

Marinuotos alyvuogės


Jau esu rašiusi ne kartą, kad  man labai sunku prisiruošti tokiems receptams, kurių gamyba užtrunka kelias minutes. marinuotos alyvuogės yra vienas iš tokių atvejų. Aš jau net nepamenu, nuo kada ruošiausi jas užsimarinuoti, bet kad pamačiau jas prieš gerus trejus metus tai tikrai. Ir pagaliau prisiruošiau. Ir kaip visada, pasigailėjau, kad tiek laukiau, nes pastangų nereikalauja visiškai, o skanu be galo! Galimo skonio variacijų gali būti be galo - svarbu atrasti labiausiai sau tinkamą, o tai galima padaryti tik bandant ir ragaujant. 
Aš pirmąjį kartą išbandžiau gana paprastą variantą: medus+citrina+šakelė rozmarino+šakelė čiobrelio+skiltelė česnako ir, žinoma, alyvuogių aliejus. Buvo labai gerai! Nors ir nukrypusi nuo originalo (viską dariau daugmaž iš akies), idėją nusižiūrėjau pas Eglę, tad jos receptą ir pateikiu su savais papildymais.

Taigi, mums reikės:
200 g konservuotų alyvuogių
2 VŠ skysto medaus (aš kitą kartą medaus pamažinčiau, man buvo kiek per saldu)
2 VŠ balzaminio acto (aš naudojau citrinos sultis)
2 VŠ alyvuogių aliejaus
tarkuotos pusės citrinos žievelės
žiupsnio druskos
kelių česnako skiltelių
šakelės rozmarino*
kelių šakelių čiobrelio*
šakelės raudonėlio*
*naudojant džiovintus prieskonius reikėtų naudoti po 1/4 AŠ

Paruošimas:
  1. Nuo alyvuogiių nupilame skystį ir paliekame nusivarvėti.
  2. Tuo tarpu marinatui skirtus produktus sumaišome dubenėlyje (arba, kad būtų mažiau indų plovimo - tiesiai tame stiklainyje, kuriame marinuosime alyvuoges). 
  3. Supilame marinatą ir alyvuoges į viena stiklainį, gerai pakratome, kad alyvuogės tolygiai pasidengtų marinatu ir paliekame marinuotis šaldytuve bent porai valandų, o geriausiai per naktį ar visai parai.

Skanaus!



9 komentarai:

  1. As pagal ta pati recepta jau pora metu irgi marinuoju alyvuoges, labai skanu, pritariu :)
    Skaitytoja

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aš nenaudoju aliejaus - alyvuogės ir taip riebios. Kitų ingridientų proporcijas dedu pagal skonį, marinatą PAKAITINU, (neužverdu) tada užpilu alyvuoges. Arba pakaitinu visą paruoštą indą su marinatu užpiltomis alyvuogėmis. Palieku atvėsti. Dedu į šaldytuvą. Pakaitinus marinatą greičiau ir giliau įsiskverbia jo skonis bei išryškėja prieskoniai :) Visad naudoju tik balzaminį actą, citrina man nelabai...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Taip, tiesa - alyvuogės riebios, juk iš jų ir išspaudžia aliejų :) O bet tačiau, prie vyno man skanu "išdažyti" su duona ir tą gardų įsiskonėjusį aliejuką :)
      Jūsų variantas bet kuriuo atveju įdomus! Kaip suprantu vietoje aliejaus skysčio tūriui pasiekti reiktų įpilti vandens?

      Panaikinti
  3. Skysčio tūriui pasiekti tiesiog naudoju didesnį balzaminio acto (atitinkamai ir medaus ) kiekį, o likusį marinatą nuo suvalgytų alyvuogių sunaudoju kaip užpilą ant salotų, nes jis per skanus, kad būtų galima išpilti :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū :) būtinai reikės išbandyti ir jūsų variantą :)

      Panaikinti
  4. Aš irgi pagal šį darau ir keičiu pagal turimas žoleles :) geras tikrai

    AtsakytiPanaikinti
  5. Dar skanu pabarstyti tarkuotu dziugo suriu ;)

    AtsakytiPanaikinti
  6. O gal žinote, kiek ilgai taip paruoštos alyvuogės gali ''išstovėti'' šaldytuve? Ačiū(:

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Neatsakysiu, nes visada sunaikiname šias alyvuoges ir nelieka saugojimui :) Šviežias česnakas ir šviežios priskoninės žolelės gali duoti rūgimą ar pelėsį, nors aliejus ir yra kaip ir natūralus konservantas (pvz užpylus aliejumi pesto, jis nepelyja). sakyčiau kokios 45 dienos tikrai nieko baisaus, o toliau - garantijų neduočiau.

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...