2014 m. vasario 28 d., penktadienis

Bananiniai keksiukai - nuostabieji!


Tobuli keksiukai. Tikrai kepsiu dar kartą. Iškepusi juos labai savimi didžiavausi ir net leidau sau garsiai pareikšti, kad aš nuostabi, nes receptą gerokai pakoregavau ir didžiąją dalį nuopelnų esu linkusi priskirti sau :)
Minkšti be galo ir tikrai purūs, tuo pačiu labai drėgni ir sodraus skonio.
Receptą koregavau pagal situaciją: reikėjo trijų bananų, turėjau tik du, tad įtarkavau obuolio dėl gaivumo; žinodama, kad amerikiečių saldumo supratimas tikrai skiriasi nuo europiečių ir trečdaliu sumažinusi cukraus kiekį - neprašoviau; kai tešloje  yra sunkių produktų, tokių kaip bananai, šalia kepimo miltelių naudinga dėti ir sodos, bet matydama, kad nėra jokios ją gesinančios medžiagos, produktų sąrašą papildžiau grietine.
Beja, originaliame recepte, keksiukų tešla paruošiam nesutepant nei vieno indo - viskas maišoma tvirtame maišelyje :) Aš pasirinkau klasikinį variantą ir tešlą maišiau dubenyje :) 




Taigi, mums reikės (12-ai keksiukų):
2  mažų pernokusių bananų ir 1 obuolio arba trijų mažų bananų - juos sutrynus turi gautis 1 puodelis masės
2 kiaušinių
145 g (2/3 puodelio) cukraus, aš visada naudoju ne daugiau 120 g, žr. papildymus
1 VŠ grietinės
140 g (1 puodelio) miltų (kartą naudojau 40 g migdolų miltų, 100 g - paprastų: buvo super)
1/2 AŠ kepimo miltelių
1/2 AŠ sodos
1/2 AŠ cinamono
1 AŠ vanilinio cukraus
žiupsnio druskos
1/2 puodelio aliejaus. Kitą kartą bandyčiau sumažinti iki 1/3, ar dar šaukštu padidinus grietinės kiekį, sumažinti iki 1/4 puodelio (žr. papildymą recepto apačioje).

1 puodelis = 236 ml

Paruošimas:
  1. Sutriname bananus (jei naudojame ir obuolį, įtarkuojame jį pas bananus).
  2. Įmušame kiaušinius ir gerai išmaišome.
  3. Supilame cukrų, dedame grietinę ir gerai išmaišome.
  4. Supilame aliejų ir vėlgi - išmaišome.
  5. Miltus persijojame ir sumaišome su druska, cinamonu, vaniliniu cukrumi, kepimo mitleliais ir soda. Suberiame viską į mūsų maišinį plakinį ir išmaišome.
  6. Paskirstoem į keksiukų formeles.
  7. Kepame iki 190 laipsnių įkaitintoje orkaitėje apie 20 minučių. Patikriname ar iškepę mediniu pagaliuku - jei ištraukiame neapsivėlusį - keksiukai iškepė.

Skanaus!


Šaltinis: Yammie's Noshery

P.S. Nežinau kokiu būdu, bet parašiusi šį įrašą dar spalio mėnesį, pamiršau paspausti "Publish"... Kaip tyčia iškilo prisiminimai apie juos, bandau ieškoti jų recepto savo tinklaraštyje ir nerandu. Trumpam apėmė siaubas, nes prarasti tokio skanėsto receptą būtų tikra tragedija, bet didžiam džiaugsmui reeptą radau. Jie tikrai labai skanūs - išbandykite, kai tik namie atsiras pavargusių nuo laukimo bananų :)




Papildyta (2015 03 04): Kepiau šiuos keksiukus trečią kartą. Antrą kartą juos kepiau ir nepasirašiau čia jokios pastabos. Tad užlipau ant to pačio grėblio dar kartą :) Kaip ir ketinau, sumažinau aliejaus kiekį iki 1/3 puodelio. Keksiukai puikiai iškilo, buvo tokie pat kvapnūs, purūs ir minkšti, bet... nebe tokei drėgni. Kaip dabar pamenu, pirmą kartą, kai juos kepiau, jie buvo tokie drėgnai minkšti, kai kam, o ir truputį man, tas drėgnumas susisiejo su riebumu. Su mažiau aliejaus keksiukai gavosi  truputį sausesni, tad kitą kartą grįšiu prie pradinio varianto, kurio skonio dar nepamiršau.

Papildyta (2015 07 21): Netikėtai, o gal ir tikėtai, šiuos keksiukus kepu jau trečias savaitgalis iš eilės. Jie iš tiesų yra nuostabaus skonio, be to - net kraupiausiai atrodančius bananus prikelia antram gyvenimui :) Ir dabar darau taip: aliejaus pilu tiek, kiek nurodyta recepte (nemažinu), cukraus pilu 120 g ir papildomai įdedu smulkinto šokolado (tam puikiai tinka Kalėdų seneliai ir velykiniai zuikiai (šokoladiniai žinoma)).  Beja, šie keksiukai taip pat ir gana atlaidūs: jei bananai būna dideli, iš akies padidinu grietinės ir miltų kiekį. Kartą pritrūkau pusės kiekio aliejaus - įdėjau iš akies papildomai ghee sviesto. Visada pavyksta!

Papildyta (2019-12-05): Neseniai užtikau pas Nidą, skaniai skambančios bananų duonos receptą. Pasiraitojau rankoves kepti ir geriau įsiskaičiusi į receptą bei mandrus produktus mintyse pakeitusi paprastais, pagalvojau, kad receptas pažįstamas. Ateinu čia, ogi "akurat" - identiškas. Įkvėpta Nidos recepto pakeičiau dalį kvietinių miltų į migdolų miltus, o  kadangi tą kartą turėjau tik vieną didelį bananą, trūkstamą dalį užpildžiau tarkuotu obuoliu. Keksiukai gavosi fantiastiški kaip visada. 



65 komentarai:

  1. Keksiukas vienas iš tų skanių ir paprastų būdų sunaudot užsilikusius bananus :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. tikrai taip :) bananų duona iš tos pačios serijos kaip ir keksiukai :)

      Panaikinti
  2. Recepte nėra įrašyti kiaušiniai, o gamybos procese jie paminėti.

    AtsakytiPanaikinti
  3. O kiek kiaušinių, ar aš čia neįžiūriu/

    AtsakytiPanaikinti
  4. Išbandčiau,tikrai nuostabieji! :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. Pirmą kartą keksiukai ir išvaizda ir skoniu gavosi panašūs į keksiukus, o ne į neaiškaus skonio blynelius, kaip ankščiau :))) Ačiū!

    AtsakytiPanaikinti
  6. Man visai neskanus gavosi, vienas aliejus, per šlapi, riebaluoti. Nemanau kad valgysim, teks išmesti, einu kepti išbandytų.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Labai skanūs, tik man kažkodėl pakilo, o paskui suplokštėjo jie. Gal neiškepę dar buvo? Nors kepiau gerą pusvalandį

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Džiaugiuosi, kad jums patiko :) Dėl sukritimo - tai versijos gali būti kelios, kad neiškepę - viena iš jų - bet jei valgant jie atrodė iškepę - tuomet priežastis ne ta.
      Man kartą keksiukai sukrito, kai persistengiau maišydama tešlą, kai jau sudėjau miltus. Dar būna, sukrenta keksiukai, kai praveriama orkaitė jiems dar dorai neiškepus, tik pakilus.
      O dėl kepimo laiko, tai aš pakeitusi jau 4 orkaites galiu pasakyti tvirtai - kiekviena orkaitė su savu charakterui, tad nepasitikėkite vien receptu. Ar pyragai iškepę visada tikrinu mediniu pagaliuku, o kepimo laiką pradžiai visada nustatau bent 10 min. anksčiau nei recepte, nes būna visko...

      Panaikinti
    2. Na štai, kepiau šiuos keksiukus antrą kartą ir jau, manau, žinau, kodėl keksiukai jums subluūško, nes subliuško ir man. :) Aš šį kartą ėmiau 2 labai didelius bananus ir natūraliai tešloje buvo per mažai miltų. keksiukai kepdami labai gražiai iškilo, tačiau pravėrus orkaitę kepimo pabaigoje, jie visi sukrito, nes pritrūko tvirtumo išlaikyti formą. dabar papildžiau receptą informacijo, kokių bananų reikėtų, kad viskas gautųsi gerai.

      Panaikinti
  8. Ačiū už išsamų atsakymą. Bandau spėti, kad reikėjo kepti ant pačios aukščiausios lentynos, ko geroi gavosi kad kepiau žemesnėj temperatūroj ir per ilgesnį laiką lyg ir iškepė, bet formos neišlaikė. Bandysim dar :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Oi, nežinau... aš visada kepu vidurinėj lentynoj. Aukščiausioje lentynoje gali viršus apskrusti greičiau, nei iškeps vidus. Bet... vėl gi - labai priklauso nuo orkaitės, gal su jūsiške suveiks :)

      Panaikinti
  9. Kaip ir viską pagal receptą bet subliūško ir visiškai neiškepę viduj... teko išmest:(

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Gaila, baisiai gaila. Dėl subliūškimo,t ai įtariu, kad galėjo būti permaišyta tešla. Kad neiškepę viduj. O kaip visi kiti kepiniai? Kaip tik neseniai kalbėjau su kolege, kuriai visi pyragai pridega. Paskolinau jai termometrą ir paaiškėjo, kad jos orkaitė prideda net 30 laipnsių, nei nustato šeimininkė...

      Panaikinti
  10. Labai skanūs keksiukai :). Puikiai iškilo, minkšti, purūs, ar atvėsę nesubliuško nesužinosim :D, nes nesulaukė to laiko kad atvėstų :D

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Jei neusbliuško tik atidarius orkaitę, tai nesubliukš niekada :) Smagu, kad pavyko :)
      Aš saviškius pliuškius šiandien atnešiau kolegoms - suvalgė begirdami :) Nors... mano kolegos suvalgys viską :D

      Panaikinti
  11. Sveiki, Vilma,
    Kepiau šiandien šiuos keksiukus. Na, labai gardūs, neriebūs ir t.t.
    Tik noriu paklausti, kodėl dedate ir kepimo miltelius, ir sodą? Kiek žinau, tai deda arba kepimo miltelius, arba sodą...

    AtsakytiPanaikinti
  12. Pirmiausia tai labaiskamgu, kad keksiukai patiko, ir labai dėkoju, kad pasidalinote sėkme, bent žinosiu, akd ne man vienai jie skanūs! :)
    O dėl kepimomiltelių ir sodos, galite laikyti tai mano profaniškumu (ne profesionalumu :) ). O logika mano tokia, kokią išdėsčiau viršuje. Iš patirties, kuri nėra tokia jau didelė, kaip gali pasirodyti, darau sau išvadą, kad soda stipriau nei kepimo milteliai, bet kaip visi žino, ją reikia gesinti rūgščiais produktais. Realiai, jei jau vadovautis originaliu receptu - pakaktų kepimo mmiltelių ir nereikėtų jokios grietinės. Neabejotinai vis tiek sėkmingai gautųsi. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Oj Vilma, visai nenorėjau jūsų nuvertinti ar įžeisti. Ačiū už paaiškinimą, nes pati tikrai nesu patyrusi kepėja... Mokomės juk visą gyvenimą...
      Dėl keksiukų sukritimo pasakysiu, ką esu pastebėjusi kepdama kitus kepinius... Norint, kad labiau iškiltų, reikėtų iš pradžių pakepti ~10 C žemesnėje temperatūroje, o tada nurodytoje, bet pailgėtų kepimo laikas. O kad nesukristų, tai ir bekepant, ir iškepus nereikėtų iš karto atidaryti orkaitės, o palikti pastovėti bent 10-15 min. Aš tiksliai nežinau, ar tai suveiktų su tešla, kurioje yra bananų, tačiau kitu atveju šie patarimai labai tinkami. Siūlau išbandyti. Dėl orkaičių individualumo, tai su jumis sutinku; pastebėjau, kad praeina šiek tiek laiko, kol imi pažinti savo orkaitę...
      Beje, pirmą kartą kepdama specialiai įdėjau daugiau miltų ir keksiukai mažiau iškilo, buvo kietesni, bet vistiek labai gardūs :)
      Sėkmės kulinariniuose bandymuose ir variacijose, nes skaniausi kepiniai - kepti namuose.

      Panaikinti
    2. Aš tikrai neįsižeidžiau :) Man labai malonu, kai patirtimi pasidalina ir kiti, arba užduoda klausimą, kuris nėra patogus ar lengvas - nuo to tik tobulėjame. O įsižeisti aš neturiu kur - nei aš esu profesionali kulinarė, nei konditerė, anei fotografė :) Be to, "na vkus i cviet druzei net" :) tad įsižeisti būtų net ir kvaila ;) Labai ačiū, kad dalinatės savo patirtimi, mano patirtis nuo to tik auga :)

      Panaikinti
  13. Laba diena, Vilma,
    ką tik kepiau šiuos keksiukus. Tikrai puikūs ir, nors nelaikau savęs didele saldumynų mėgėja, suvalgiau jau keturis :) Aš įdėjau masę į popierines formeles pirmiausiai ir man gana didelė dalis keksiuko prilipo prie popieriuko. Kai valgai, tai vos ne gramdyti reikia, nes gaila palikti tokį skanumyną. Gal žinote, kodėl taip nutiko?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš tikrai esu saldumynų gerbėja ir šie keksiukai man pasirodė vieni iš geriausių :)
      Aš dažniausiai kepu keksiukus silikoninėse formelėse, tad problemos su prilipusiais popieriukais nelabai turiu. Bet pagooglinus radau kelias priežastis - per mažai riebalų (nesu tikra ar čia tinkama priežastis, nes man atrodo riebalų juose pakanka) arba kepta per ilgai. Pagrindiniai aptarimai šiai problemai buvo - naudoti silikonines formeles, arba papurkšti aliejumi/patepti lydytu sviestu popierines formeles. Antrasis būdas man tinginei atrodo labai jau varginantis :D

      Panaikinti
  14. Labai Jums ačiū! Tikrai kepsiu dar kartą ir pabandysiu Jūsų patarimus ;)

    AtsakytiPanaikinti
  15. Laba diena. Kiek druskytes deti nera pamineta :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. pakaks žiupsnelio :) truputis druskos subalansuoja skonį ir paryškina saldumą :)

      Panaikinti
  16. Autorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Na, aš visada naudoju naminius kiaušinius ir kepiniai įgauna gelsvą spalvą. Bet nežinau ar tai pagrindinė priežastis. Gal keksiukai patamsėja nuo bananų? Nors aš visada naudoju labai labai "pavargusius"bananus.

      Panaikinti
  17. Dariau juos 2kary ir abu kartus pamirsau ipilti aliejaus :-) isejo labai puikus!!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. o tai tau :) o nebuvo per sausi? nes aš mažindamaaliejaus kiekį pastebėjau, kad jie sausesni būna, o su pilnu aliejaus kiekiu jie tokie šlapi, kad net užgert kava ar peinu nebereikia :)

      Panaikinti
    2. Na žinokit man jie kaip tik. Nebuvo jie sausi . Ačiū užreceptą -TOBULI.

      Panaikinti
  18. Sveiki,iš orkaitės prieš 5min ištraukiau keksiukus pagal jūsu recepta. Teko truputi pakoreguoti,pvz vietoje grietinės dėjau šaukšta lieso jogurto. Ir pyliau beveik puse stiklinės alyvuogiu aliejaus. Kepiau 25 min ir tikrai užteko. Nesusilaikiau ir jau paragavau,tad galiu pasakyti,kad gavosi labai skanūs,gražiai iškilo,vidui tokie šlapoki kaip ir norėjau ir kaip,manau, ir turi būti bananiniai keksiukai. P.s kepiau silikoninėse formelėse. Ačiū už recepta!

    AtsakytiPanaikinti
  19. Nepavyko. Apskritai nedeciau aliejaus, tik sviesto kokius 50 g. Neiskilo. Galbut technologiniai dalykai leme. Ne pirma karta kepu, nezn kdl man sitie nepavyko :/

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kodėl neiškilo, sunku pasakyti. Aš juos kepiau jau ne vien, ne du ir ne penkis kartus. Visada sėkmingai - minkšti, purūs. Gaila, kad Jums nepavyko.

      Panaikinti
  20. Ačiū už puikų receptą :) gavosi net 18 vienetų :) tokie purūs ir minkšti dar niekad nebuvo pavykę :) o rudą spalv manau suteikia cinamonas

    AtsakytiPanaikinti
  21. Fantastiškai skanūs keksiukai, puikiai pavyko! Purūs ir drėgni, tekstūra tobula :)

    AtsakytiPanaikinti
  22. Gaminau ir aš..dar įdėjau šlakelį citrinos sulčių ant obuolių...na ir išties purūs..gal šiek tiek panašūs į duoninius keksiukus, bet čia matyt spalva įtakoja.

    AtsakytiPanaikinti
  23. Kepu trečią kartą ir visus kartus neiškyla ;( ar gali būti dėl to kad bananus blenderiuoju iki tyrės o ne trinu su šakute?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Beje bananus naudoju paprastus o ne pernokusius.

      Panaikinti
    2. Tikrai negaliu pasakyti, kodėl. Aš juos kepusi gal jau 20 kartų, nesumeluosiu. Visada iškyla tobulai. Tešlai maišyti naudoju tik šakutę, taip pat ir bananų trynimui, o bananus naudoju visada tik pernokusius. Nemanau, kad bananų trynimas blenderiu būtų priežastis, kodėl keksiukai neiškyla. Dėl sunokimo laipsnio taip pat galiu tik spėlioti. Kaip žinia bananams nokstant krakmolas virsta cukrumi. Tai gal čia šuo pakastas?

      Panaikinti
  24. Recepte parasyta kad miltus sumaisyti su soda ir kepimo milteliais. Tai gal reikia soda isleisti grietineje. Visuomet kepiniams naudoju isleista jau��

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. :) mane taip pat mama mokė prieš naudojant sodą - nugesinti. Tačiau paskaičius keletą straipsnių (įveskit į google "soda ar kepimo milteliai" ar pan.), sodos niekada negesinu ir ją naudoju tik tada, kai tešloje yra rūgščių, ją gesinančių produktų: giretinės, varškės, kefyro, jogurto.

      Panaikinti
  25. aciu,receptas labai geras, o kas svarbiausia - tesla itin greitai paruosiama :) vyrui patinka kokosas, tad i tesla idejau kokoso drozliu, na, zinokit, tinka! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Super improvizacija! :) Aš sakau, kad jie nuostabieji :)

      Panaikinti
  26. Kiek keksiuku gainasi is mineto kiekio?buru gerai kad prie recepto hutu pamineta

    AtsakytiPanaikinti
  27. Nesigavo is pirmo karto jie man :( bandysiu deti tik viena banana...o gal miltus geriau Ekstra naudoti? ��

    AtsakytiPanaikinti
  28. oh kaip gaila. Ir tuo pačiu keista, nes aš juos kepu labai dažnai, kai tik užsistovi bananai. Pyragams ir keksams aš naudoju Extra miltus, bet nemanau, kad čia esmė. O kas konkrečiai nesigavo?

    AtsakytiPanaikinti
  29. Tikrai NUOSTABIEJI! Ką tik iš orkaitės - puručiai, putlučiai, puikiai iškilę. Dar pagardinau kokoso drožlėmis, kepsiu dar tikrai ne kartą, sekantį kartą bandysiu pagadinti skaldytais riešutais. Ačiū už receptą :)

    AtsakytiPanaikinti
  30. Ačiū už puiku receptą!!!♡ tik kita karta mažinsiu cukraus kiekį ir labai norėjosi riešutų, tai bandysiu deti graikiniu :)

    AtsakytiPanaikinti
  31. Labai labai patiko - puikus receptas ačiū!

    AtsakytiPanaikinti
  32. Kepiau viena karta- nuostabus. Tik subliusko vesdami,bet buvo gerai iskepe. Kepiau 180laipsniu 22min. Itraukiau recepta i uzrasus, jau nokinu bananus laukiu nesulaukiu kada vel galesiu iskepti ir nuvesti i svecius pas tevus.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Iš kokių 30 kartų, kai kepiau šiuos keksiukus, jie man subliuško 1 kartą. Neturiu supratimo kodėl. Bet smagu, kad skonis patiko ir linkiu, kad tas subliuškimas tik vieną kartą tepasikartotų :)

      Panaikinti
  33. Keksiukai labai skanus, bet įtariu per mažai miltų.. Dėjau 3 bananus ir 140g miltų - įtariu reikėjo daugiau, nes masė pakankamai skystoka buvo 🙂 kita karta dėsiu 150g 🙂

    AtsakytiPanaikinti
  34. Dieviškas skonis! Kepu jau n kartų, super! Tik cukraus nededu. Kartais juodo šokolado gabaliukų, vaikams be nieko.

    AtsakytiPanaikinti
  35. Labai skanūs, bet man prilipo prie poperiuku. Tad pusę masės tenka sakute gramdyti. Gal bananų per daug?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. O aliejaus kiekį mažinote ar ne? Man prilipo, kai sumažinau aliejauskiekį. Dabar kepu pagal originalų receptą ir negadinų reikalų. Jie nuostabūs tokie, kokie yra :)

      Panaikinti
  36. Puikūs keksiukai! Purūs ir drėgni :)

    AtsakytiPanaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...