2013 m. birželio 17 d., pirmadienis

Grikiai su daržovėmis


Šios salotos mane labai nustebino. Gerąja prasme! Man buvo labai skanu ir nežinau, ar dėl to, kad buvau labai alkana, ar tiesiog jos yra labai skanios. Visi skoniai labai derėjo, man nieko netrūko ir  nieko nebuvo per daug.
Mūsų šeimoje grikiai yra visiškai nepopuliarūs, tad šį kartą tiesiog susikurpiau sau pietus į darbą, kad niekam neužkliūtų, nes nei iš šio nei iš to labai užsimaniau kažko "grikiško". Mano laimei tai buvo vieni iš skaniausių pietų, valgytų pastaruoju metu. Šias salotas pietums dariausi jau ne kartą ir net ne du kartus, ir jos man dar nenusibodo tikrai!

Taigi, mums reikės:
grikių (~poros saujų)
1 pomidoro
2 jaunų svogūnėlių su laiškais
saujos įvairių salotų (aš dėjau gražgarstes ir paprastas lietuviškas salotas)
1 kietai virto kiaušinio
druskos, pipirų
alyvuogių aliejaus (aš pyliau moliūgų sėklų aliejų)

Paruošimas:
  1. Grikius išverdame, kad būtų birūs. Čia jau pamokyti negaliu, nes pati viriau grikius pirmą kartą per tris metus - sėkmingai pavyko: grikių ir vandens santykis 1:1,5. Grikius nuploviau, užpyliau vandeniu ir užviriau. Viriau apie 13 min. Nuėmusi nuo ugnies, palikau pabrinkti. Vandens nebeliko, grikiai buvo birūs, nesuvirę į košę ir dar buvo ką pakramtyti, bet tikrai nebuvo neišvirę. Išvirusius grikius atvėsiname.
  2. Grikius sumaišome su kubeliais pjaustytu pomidoru, smulkintais svogūnų laiškais, salotomis, pjaustytu kiaušiniu.
  3. Pašlakstome aliejumi, pagardiname druska bei pipirais, išmaišome ir skanaujame.

Skanaus!


Adaptuota iš  Virtuvės mitų griovėjų knygos "7 Ingredientai"

11 komentarų:

  1. Dievinu grikius ir dažnai jais mėgaujuosi, kai būnu viena, man tai tikras gėris;) Tik atrodo, kad nuo kiaušinio bus sprangoka. Bet vistiek išbandysiu ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Pomidorai, salotos ir svogūnas ar laiškai duoda gaivumo. Man kiaušinis labai gerą skonį priduoda, tai galiausiai sau aš visus du "įsitrupinu" :)

      Panaikinti
    2. Net nusišypsojau pamačius receptą :) Nes šios salotos jau suruoštos rytdienai į darbą. Pirmą kartą pabandžiau kai liko košės nuo pusryčių, o dabar jau pasigmainu ir greitiems pietums. Tikrai skanu.

      Panaikinti
    3. Greitiems pietums - čia tobulas variantas, aš juo nanudojuosi jau keli mėnesiai :)

      Panaikinti
  2. Mes, būna, grikius ir kasdien valgom :D Labai mėgstam. Reikės išbandyti ir šį variantą.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. ooo, o kaip gaminate? Nes aš mielai juos įvesčiau į mūsų racioną, ne tik į savo. :)

      Panaikinti
  3. Dažniausiai-košę su pienu pusryčiams. Nieko įmantraus: sriuba, košė su įvairiom kepintom daržovėm, košė su mėsa (a la plovas), kartais blynai (virti grikiai+kiaušinis+svogūnas, morka, šaukštas miltų).

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Liuks, ačiū! :) grikių blynus-kepsnelius jau seniai noriu pasigaminti, bet vis neprisiruošiu :)

      Panaikinti
  4. As tai darau viska taip pat tik dar dedadu lasisos rukytos....ir rauginto agurko kaip salota :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. As tai darau viska taip pat tik dar dedadu lasisos rukytos....ir rauginto agurko kaip salota :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. o taip, superinė variacija! Aš taip pat kartais dedu lašišos, bet dažniausiai sūdytos įdedu. Arba vištienos.
      Kai visai nesugalvoju, ko įsidėti pietums į darbą, tai būna arba grikiai su daržovėmis ir kažkuo, arba tuno salotos/lašišos salotos, kai tereikia tik daržovių ir paprasto priedo :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...