2017 m. lapkričio 22 d., trečiadienis

Sumuštinių duona su medumi ir pilno grūdo miltais


Mano vyriškio darbo dienos pusryčiai – sumuštiniai. Ir ne kitaip. Kaip galima tikėtis, tėčio pavyzdžiu seka ir mažasis. Kad jau negaliu pakeisti meniu, bandau keisti bent jau sudedamąsias dalis, kad sumuštinių duona nebūtų tokia jau visiškai bevertė. Prieš kelis metus darytas bandymas buvo pernelyg radikalus – pilno grūdo sumuštinių duona, kuriai naudojau vien tik pilno grūdo kvietinius miltus nesulaukė pasisekimo, veikiau atvirkščiai - patiko tik man.
Dublis antras – naujas receptas: naudoju po lygiai pilno grūdo kvietinių ir balintų miltų. Duoną kepiau duonekepėje, tačiau kuo puikiausiai galima iškepti ir orkaitėje.
Rezultatas: puri, minkšta ir labai skani sumuštinių duona!




Taigi, mums reikės (750 g kepaliukui):
1 puodelio šilto vandens
1 VŠ pieno
2 VŠ rudojo cukraus
2 VŠ medaus
1 AŠ druskos
2 VŠ aliejaus
1 ½ puodelio (200g) pilno grūdo kvietinių miltų
1 ½ puodelio (200g) kvietinių miltų
1 AŠ sausų mielių*

1 puodelis = 236 ml

*originaliame recepte naudojama 2 AŠ sausų mielių, tačiau aš pastebėjau, kad amerikiečiai naudoja didžiulius kiekius mielių – 1 VŠ, 2 VŠ, duona būna labai iškilusi, bet mielių kvapas – man per intensyvus. Galbūt jie naudoja kitokias mieles? Man pakako 1 šaukštelio.

Paruošimas (duonkepėje):
Sudedame visus ingredientus pagal duonkepės rekomendacijas, nustatome baltos duonos arba pilno grūdo duonos režimą (aš naudojau pastarąjį), kepaliuko svoris – 750 g.

Paruošimas (ne duonkepėje):
  1. Sumaišome dubenyje pirmus šešis ingredientus (viską išskyrus miltus ir mieles).
  2. Suberiame miltus ir mieles bei išmaišome, o vėliau užminkome tešlą. Minkome kol tešla bus elastinga ir vientisa (apie 10-15 minučių).
  3. Užminkytą tešlą dedame į aliejumi pateptą dubenį, uždengiame maistine plėvele ar švariu virtuviniu rankšluosčiu ir paliekame šiltai pakilti dvigubai.
  4. Pakilusią tešlą perminkome, dedame į kepimo formą ir uždengus paliekame dar kartą pakilti dvigubai.
  5. Kepame iki 175 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 30-35 minutes. Jei duonos paviršius pradės per anksti skrusti – pridengiame folija.
Skanaus!



Šaltinis: Relativetaste






Prieš 2 metus: Imbieriniai sausainiai
Prieš 5 metus: Skrebučiai su brie sūriu ir kriaušėmis
Prieš 6 metus: Svogūnų pyragas
Prieš 7 metus: Baronkos

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...