2015 m. gegužės 3 d., sekmadienis

Mieliniai vafliai


Šie blynai skirti Motinos dienos pusryčiams. Išvakarėse pradėjau galvoti, ką pagaminti pusryčiams ir atmintyje iškilo šis įtaigus Aušros įrašas (visus Aušros įrašus aš suskaitau godžiai ir pasimėgaudama). Jau esu kepusi vieną versiją mielinių vaflių, tad nusprendžiau išbandyti ir Aušros rekomenduotus, juolab, kad ji ne vienintelė juos taip išgyrusi. Visą panegiriką šiems vafliams galima rasti ir Smitten Kitchen. Gaila tik, kad turiu tik čirvinių blynų keptuvę, o ne vaflių, bet manęs tas faktas nesustabdė. 
Na, o dabar apie blynus. Best of the best! Aš kepiau iš pusės originalios produktų normos (tokią ir nurodau) ir tik paragavusi skaudžiai pasigailėjau... Bet teisybės dėlei turiu pasakyti, kad dviems suaugusiems ir vienam penkiamečiui - užteko. Gal dėl to, kad mandagus penkiametis skonį pagyrė, tačiau apsiribojo tik vienu blynu. 
Aš nujaučiau, kokio skonio bus blynai - kai mielinė tešla ilgai kyla kambario temperatūroje, susidaro specifinis skonis. Tikiu, kad ne visiems jis patinka, bet man jis buvo super! Patys blynai išorėje traškūs (tik ištraukti iš keptuvės, vėliau suminkštėja), viduje minkšti, o "brandimo" skonis yra papildoma razinka ir blynams nereikia nei cinamonų, nei vanilės papildomiems kvapams.


Taigi, mums reikės (8 čirviniams blynams):
1/4 puodelio šilto vandens
1 AŠ sausų mielių
1/2 VŠ cukraus (originale 1/2 AŠ)
1/2 AŠ druskos
1 puodelio pieno
55 g sviesto
125 g (1 puodelio) miltų

1 didelio kiaušinio
1/25 AŠ sodos
2 1/2 VŠ cukraus (atsikėlusi ryte visgi nusprendžiau nerizikuoti, nes abu mano vyrukai saldžiamėgiai ir kad blynai nebūtų boikotuoti, įdėjau papildomai cukraus. Iš vakaro visą cukraus kiekį dėti nerizikavau, nes cukrus gerokai aktyvuotų mieles ir nežinia kokį rezultatą rasčiau. Cukraus galėjau ir mažiau įversti, blynai man buvo kiek per saldūs. Dėl papildomo kiekio cukraus blynai įgavo paskrudusią išvaizdą).

Paruošimas:
Iš vakaro:
  1. Šiltą vandenį įpilame į dubenį, kuriame maišysime blynus. 
  2. Į vandenį supilame sausas mieles ir paliekame 15 min., kad ištirptų.
  3. Į puodą dedame sviestą ir pilame trečdalį pieno. Kai sveistas ištirpsta, nukeliame nuo ugnies, supilame likusį pieną. Taip nereikės ilgai laukti, kol atvės iki tinkamos temperatūros. 
  4. Į vandenį su mielėmis beriame cukrų ir druską.
  5. Pakaitomis pilame perisjotus miltus ir šiltą pieną, maišome iki vientisos masės.
  6. Dubenį uždengiame maistine plėvele ir paliekame kambario temperatūroje per naktį. Galima dėti tešlą nakčiai ir į šaldytuvą, tešla taip pat pakils, tačiau specifinio skonio nebebus.
Iš ryto:
  1. Išplakame kiaušinius ir kartu su soda įmaišome į tešlą. Ji bus labai skysta, taip ir turi būti.
  2. Gerai įkaitiname keptuvę ir kepame blynus. Tešlos kiekį, pilamą į keptuvę, eigoje pasireguliuosite, bet iš karto pasakau, kad tešla labai nepakyla, tad reikia pripilti pilną ertmę. 
  3. Kad išliktų traškūs ir šilti, iškeptus blynus, kol iškepsime visus, galima sudėti ant grotelių šiltoje orkaitėje. 
  4. Jei kaip aš, papildomo cukraus nedėsite, blynai bus nesaldūs, tad tiekiame su klevų sirupu, medumi, uogiene ar kitais mėgiamais priedais.
  5. Jei visų blynų neiškepame, tešlą galima laikyti šaldytuve kelias dienas.

Skanaus!



Šaltinis: Vaikai ir vanilė

2 komentarai:

  1. Vilma, kaip smagu, kad receptas patiko; neisivaizduoju, kam tas sviezios duoneles skonis gali nepatikti; ma sitie vafliai yra tobuli; o tavieji cirvinukai dar ir ypac dailus; gaila, kad neturiu tokios keptuves;

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū, Aušra už puikų receptą!!! O su keptuvėm, tai tikriausiai panašiai kaip su garbanotais plaukais: garbanės nori lygių ir atvirkščiai, kaip aš noriu didelių vaflių keptuvės, nes tokios neturiu :D

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...