2014 m. rugpjūčio 20 d., trečiadienis

Ryžių košė (pudingas, jei mandriau)


Vaikystėje man mama niekada nevirė ryžių košės. Tiesą pasakius, ryžių košės paragavau būdama gerokai virš trisdešimties :D
Kad mano vaikas neturėtų tokių spragų, išviriau šios košės jam ir netikėtai ji pavyko tokia skani, kad nieko neliko kaip tik užsirašyti receptą.
Na, o vaikas paragavęs košytės, kai aš ragavau ar nieko netrūksta, pasakė: "Mama, aš tokios skanios košės dar nevalgiau, tu man jos daug daug įdėk!", o atsigulęs miegoti "Mama, ta košė buvo labai labai skani" :)
Beja, ji savo skoniu man labai priminė prieš gerokai metų mano mėgtą pirktinę vanilinę ryžių košę -desertą ("Rytas" berods vadinasi). Deja, neturėjau progos įsitikinti koks mano jos skonis šaltos - nebeliko. 
Neabejotinai, atvėsusi ir palaikyta šaldytuve ši košė būtų puikus desertas. Dažniausiai ryžių pudingai verdami dar prabangesni - ne su vandeniu ir pienu, kaip kad manasis, bet su pienu ir grietinėle. Neabejotinai norėčiau ateityje išbandyti štai tokio Venecijos pudingo variantą.

Taigi, mums reikės:
Bendra mano atrasta taisyklė ryžių košei:
1 dalis apvaliagrūdžių ryžių
3 dalys vandens
~1-1,5 dalys pieno

O man prireikė:
1 puodelio apvaliagrūdžių ryžių
3 puodelių vandens
1-1,5 puodelio pieno (žiūrėkite pagal norimą tirštumą ir pilkite pagal poreikį. Ryžiai skysčių sugers daug, tad geriau negailėti)
~1,5 VŠ cukraus (gausis gana saldi, bent jau man, košė - dėkite pagal savo saldžiamėgiškumą, mano vyrukams toks saldumas pats tas)
1 AŠ vanilinio cukraus
žiupsnio druskos
gabalėlio sviesto

Paruošimas:
  1. Ryžius pilame į puodą, užpilame vandeniu ir užviriname. Įdedame druskos. Užvirus, sumažiname ugnį ir paliekame virti kol sutirštės apie 10-15 minučių.
  2. Supilame pieną, išmaišome ir paliekame virti dar 10-15 minučių. Dabar jau nepaliekame be priežiūros, nes košė gali prisvilti.
  3. Likus 5 minutėms iki pabaigos, košę pagardiname cukrumi ir vaniliniu cukrumi.
  4. Košei išvirus, įdedame gabalėlį sviesto, išmiašome ir paliekame truputėlį pabrinkti.
Skanaus!


P.S. Man ir keista ir liūdna tuo pat metu. Liūdna, nes visiškai dingo įkvėpimas - fotografuoti ir dalintis. Keista, nes neseniai persikrausčiau į naujutėlę virtuvę ir tai lyg turėtų mane įkvėpti. Bet neįkvepia... Visa laimė, kad turiu seniai gamintų, fotografuotų ir net aprašytų receptų. Belieka juos tik paskelbti. Nes prie tų receptų, kurie išbandyti, bet neaprašyti rankos net nesitiesia... Tikiuosi, kad tokia "kūrybinė krizė" truks neilgai...

16 komentarų:

  1. Aš labai pasiilgau ir laukiau tavęs. Galvojau, kodėl tyla čia įsivyravus...
    Sutapimas, bet mes taip prieš keletą dienų irgi virėm ryžių košę, kurią įvardijau kaip pudingą :D Beje, proporcijos mano irgi tokios pačios, kaip tavo :D

    Apsiprasi naujoje virtuvėje ir įkvėpimas grįš-pamatysi. Sakau iš savo patirties ;)

    Aš ir toliau vis svečiuose apsilankysiu. Artimiausias numatomas kepinys-varškės keksiukai.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū! Nuoširdžiai ačiū už tokią šilumą! Pasidarė taip gera ant širdies paskaičius :)

      Panaikinti
  2. Saldžios ryžių košės neteko ragauti ar gaminti, tad teks bandyti :)
    O įkvėpimui linkiu greičiau užklysti į tą naująją virtuvę!!! :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aš pradėjau galvoti, kad įkvėpimas pareis tada, kai mano virtuvę pabaigs gamint. Matyt energijos ratas dar neužsidarė, kai visus spintelės be durelių :)

      Panaikinti
  3. Butinai rasykite- lauksiu receptu, man pagal Jus visada viskas pavyksta, nesakau, kad skoniai sutampa visada, bet uztat aprasymai aiskus, ikvepia gaminti, dar neteko nieko nei sumaisyti, nei ne ta ideti - labai megstu sita psl. Nepradinkite!

    AtsakytiPanaikinti
  4. P.S. As pvz. niekada nekomentuoju, bet esu gaminusi gal puse jusu patektu receptu, tad esate labai reikalinga ;)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū!!! Nors šį puslapį rašau ir kuriu ne norėdama dėmesio, bet labai labai gera, kai tai ką darau būna naudinga ne tik man, bet ir kitiems. Ačiū už tokius gražius žodžius!

      Panaikinti
  5. Tobula! Visad išvirta ryžių gaudavosi tai sausa, tai dar ko trūkdavo. O čia viskas idealu! Nors vaikas dar nekalba, bet iš suvalgyto kiekio, drąsiai galiu sakyti jog jam patinka, labai!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Dievuliau, kaip smagu1 Mano vaikas nevalgiukas, tad jei jis valgo man yra didelė šventė :) Tad be galo džiaugiuosi, kad košė patiko Jūsų vaikučiui :)

      Panaikinti
  6. Autorius pašalino šį komentarą.

    AtsakytiPanaikinti
  7. Laaaaabai skanu!
    Visa šeimyna kerta net ausys linksta.
    Ir aš kartu :)

    AtsakytiPanaikinti
  8. Atsakymai
    1. Reiktų statistikai foto pakartoti, nes pudingą (ai... ryžių košę) tai kartojam :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...