2013 m. spalio 31 d., ketvirtadienis

Cukinijų duona su riešutais ir citrininiu glajumi


Puikus keksas! Puikiai tinka su kava, arbata ar pienu. Pastaruoju metu vis dažniau renkuosi kepinius su aliejumi - nereikia sukti galvos dėl sviesto - laiku išimti, kad būtų kambario temperatūros ir pan. O ir kepiniai būna lengvesnės ir puresnės struktūros (tiesa, labai su savim ginčytis nesiimčiau, nes reikėtų atlikti nuodugnesnius tyrimus - mažų mažiausiai aklą testą, bet su sviestu kepiniai man skanesni). Taigi, šis keksas taip pat labai aromatingas, purus, minkštas, nuo cukinijų drėgnas, bet ne per daug.  Džiaugiuosi, kad šį kartą nepatingėjau paruošti glajaus (devynis kartus iš dešimties - tingiu) - jis keksui suteikė labai smagios ir patrauklios rūgštelės. Tiesa, aš tikriausiai pagailėjau cukraus pudros, nes man visas glajus gražiai susigėrė į keksą, nepavirto baltu kiautu, kaip įprasta. Riešutus aš naudojau konditerinius - jau smulkintus ir pakepintus žemės riešutus. Bevalgant keksą, man norėjosi, kad tie riešutai jaustųsi mažiau, tad kitą kartą juos ar bent dalį jų sumalčiau iki rupių miltų, mat man labiau patinka vientisesnė kepinio struktūra. 

Taigi, mums reikės:
Duonai:
70 g (1/2 puodelio) pakepintų ir susmulkintų riešutų
140 g (1 puodelio) miltų
1/2 AŠ kepimo miltelių
1/4 AŠ sodos
1/2 druskos
1 AŠ cinamono
1/2 AŠ imbiero
1/4 AŠ tarkuoto muskato
2 mažų kiaušinių (kambario temperatūros)
175 g (7/8 puodelio = nepilno puodelio) cukraus
125 ml (1/2 puodelio) aliejaus
1 AŠ vanilinio cukraus
150 g (1 1/4 puodelio) smulkiai tarkuotos cukinijos

Glajui:
30 ml (1/8 puodelio) citrinos sulčių
30 g (1/6 puodelio) cukraus
70 g (1/2 puodelio) cukraus pudros

1 puodelis = 250 ml

Paruošimas:

  1. Viename dubenyje sumaišome miltus, druską, kepimo miltelius ir sodą bei prieskonius: cinamoną, imbierą ir muskato riešutą.
  2. Kitame dubenyje gerai išplakame kiaušinius su cukrumi ir vaniliniu cukrumi.
  3. Supilame aliejų ir plakame kelias m inutes, kol masė pasidarys puri.
  4. Į plakinį supilame sausą mišinį ir palakame lėčiausiu greičiu apie pusę minutės, kol viskas susimaišys. 
  5. Įmaišome riešutus ir cukiniją.
  6. Supilame tešlą į kepimo formą. Jei tai silikoninė - niekuo tepti nereikia, preišingu atveju formą patepame aliejumi ar sviestu ir pabarstome miltais. Neprilipusius miltus iškratome.
  7. Kepame iki 180 laipnsių įkaitintoje orkaitėje apie 45 min., kol įkišts ir ištrauktas medinis pagaliuskas bus švarus. Svarbu stebėti, nes kiekviena orkaitė individuali.
  8. Baigiant pyragui kepti pasiruošiame glajų - sumaišome visus ingredientus.
  9. Iškepusį pyragą išimame iš orkaitės, leidžiame 10 minučių atvėsti, aptepame pasiruoštu glajumi ir leidžiame visiškai atvėsti.


Skanaus!



Šaltinis: David Lebovitz


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...