2013 m. rugpjūčio 26 d., pirmadienis

Moliūgų ir varškės virtinukai su šalavijais


Ilgai galvojau kaip pradėti įžangą, kad ji būtų įtikinama. Įtikinama tiek, kad šį rudenį šį receptą išbandytų kuo daugiau žmonių. Ditirambų ilgų nerašysiu, pasakysiu tik tiek, kad man buvo laaabai skanu. Mano vyras turi kažkokių nesuvestų sąskaitų su moliūgu, tad jam tokių patiekalų lengvai neįsiūlysi. Gamindama šiuos virtinukus tyrlėjau kaip partizanas. Kai patiekus į stalą išgirdau nusistebėjimą dėl ryškios geltonos/oranžinės  spalvos - neišsidaviau. Ir tik išgirdusi, jog labai labai skanu, kodėl tokių dažniau neišverdu - išdaviau spalvos kilmę. Mano nuostabai, net ir sužinojus, kad virtinukai su moliūgu - jų vertinimas nepakito. Mano vaikis prietarų maisto atžvilgiu dar neturi, tik šiaip yra stiprus konservatorius, bet ne šiuo atveju - suvalgė lygiai tokio pačio dydžio porciją kaip ir mes, nepamiršdamas pasakyti "Mama, kaip skanu!". 
Viena vienintelė pastaba iš mano vyro buvo dėl šalavijų - jam jų skonis nepatiko. O man patiko labai - tai buvo pirma mano pažintis su šalaviju. Pagal receptą juos reikėjo susmulkinti ir dėti į padažą. Pabijojau rizikuoti, tad į sviestą įmečiau nesmulkintus lapelius, galvojau, eji nepatisk - išgriebsiu :) Aromatas pasklido po visą sviestą, o lapeliai pasidarė traškūs ir labai gardūs. Kitą kartą pasmulkinsiu kelis, o keletą iškepsiu nesmulkintus. Tuo tarpu vyras ir vaikis šiuos virtinukus valgys su tradiciniu paprastu grietinės-sviesto padažu be jokių nežinomų priedų.



Taigi, mums reikės (3 porcijoms):
180 g varškės (naudojau pusriebę)
150 g nuvarvintos moliūgų tyrės*
1 didelio  kiaušinio
200-250 g miltų
druskos
60 g sviesto
5-7 šalavijo lapelių padažui

kietojo sūrio pateikimui

*kuo tirštesnė tyrė bus, tuo mažiau reikės miltų ir virtinukai bus minkštesni. Aš virtinukams panaudojau pernykštę užsilikusią šaldiklyje tyrę. Į rėtį įklojau marlės, įdėjau sušalusią tyrę ir palikau šaldytuve atitirpinėti. 



Paruošimas:

  1. Sumaišome moliūgo tyrę, varškę, kiaušinį, druską iki vientisos masės.
  2. Supilame 200 g miltų ir minkome tešlą. Jei reikia, dar įdedame miltų. Svarbu nepadauginti miltų - tešla dar gali kiek lipti prie rankų, tiek, kad jau galima būtų dirbti toliau.
  3. Padaliname gautą tešlos rutulį į 5-6 dalis ir iš kiekvienos miltuotomis rankomis suformuojame piršto storumo "dešras". 
  4. Gautas "dešras" supjaustome 1,5-2 cm storio gabalėliais.
  5. Supjaustytus virtinukus dedame į pasūdytą verdantį vandenį.
  6. Virtinukams iškilus į paviršių, juos paverdame 3 minutes ir išgraibome į lėkštes.
  7. Kol verda virtinukai, pasiruošiame padažą: sviestą ištirpiname keptuvėje, įkaitiname ir suberiame smulkintus (arba ne) šalavijo lapelius. 
  8. Padažą užpilame ant išvirusių virtinuku, užtarkuojame kietojo sūrio ir tiekiame. Arba valgome su įprastu Jums padažu, kaip minėjau mano vyras ir vaikas juos valgė kaip paprastus varškėtukus - su grietinės-sviesto padažu, pasibarstę cukrumi (fui!).
Skanaus!

P.S. Aš šiuos virtinukus sumeistravau greičiau nei užvirė puode vanduo, tad greitai vakarienei toks patiekalas - pats tas!


Šaltinis: Mukatanas

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...