2011 m. gruodžio 12 d., pirmadienis

Morkų pyragas su riešutais


Nusižiūrėjusi šį pyragą buvau senų seniausiai, tik vis pamiršdavau parsivežti iš mamos morkų tarkių, likusių po sulčių spaudimo (morkų tarkavimas bulvių tarka - ne man ). Iki šiol esu kepusi tik vieną morkų pyragą, kuris tikrai labai skanus, kepiau ne vieną ir ne du kartus. Bet panorau kažko naujo.  Šis pyragas taip pat labai skanus. Kitą kartą, kai panorėsiu morkų pyrago, labai susimąstysiu, kurį kepti. Kadangi prieskoniai panašūs, tai skoniai abiejų pyragų irgi panašūs. Pats pyragas labai drėgnas, "sunkus", aromatingas. Riešutai labai puikiai čia dera. Maniškiui jis LABAI patiko. Kremą dariau tik fotosesijoje dalyvavusiems gabalėliams, nes man ir be jo labai skanu buvo. Kremas šį pyragą pakylėja į aukštesnį lygmenį. Galvojau, kad su kremu mano brangusis šio pyrago nevalgys. Kur tau! Vienu prisėdimu dingo visi fotosesijos dalyviai (drugelį, tiesa, paliko), sakė net labai skanu.

Taigi, mums reikės:
2 kiaušinių
140 g cukraus
130 ml aliejaus
200 g bulvių tarka tarkuotų morkų
120 g miltų
0,8 AŠ kepimo miltelių
ant šaukštelio galo muskato riešuto
0,4 AŠ cinamono
60 g smulkintų graikiškų riešutų

Aptepui:
50 g kambario temperatūros sviesto
120 g Philadelphia ar kito kremininio sūrio (naudojau Rama Creme Bonjour)
60 g cukraus pudros
lašelis vanilės esensijos

Paruošimas:
  1. Riešutus dedame į storesnį maišelį ir kočėlo ar mėsos plaktuko pagalba susmulkiname.
  2. Miltus sumaišome su muskato riešutu, cinamonu, kepimo milteliais.
  3. Kiaušinius su cukrumi išplakame iki purumo.
  4. Į kiaušinių masę supilame aliejų, išmaišome.
  5. Supilame riešutus bei miltų ir prieskonių mišinį. Išmaišome.
  6. Sudedame tarkuotas morkas, išmaišome.
  7. Tešlą pilame į sviestu pateptą ar kepimo popieriumi ištiestą kepimo formą. Aš kepiau 20 cm skersmens atsegamoje torto formoje.
  8. Kepame iki 180 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 30-50 min.  Aš kepiau ~45 min.
  9. Aptepui skirtus produktus gerai išsukame ir juo aptepame atvėsusį pyrgą.
Skanaus!



Šaltinis: Neringos blogas ir Forellės receptai, o Aušra jį pasakiškai papuošė.

13 komentarų:

  1. Kaip man patinka morkų pyragai, tik pačiai nesiseka juos kepti :( Vis kažkokia šlapia masė gaunasi, daugiau nebesirįžtu :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Aš ir kas kartą vis bijau, kad neliktų žalias, ar kad ne perkeptų. Ir šitą kepiau, ištraukiau, sudvejojau, kišau atgal ir tada jis gražiai dar man iškilo ir gražiai apskrudo :D Nedaug trūko, kad ir man šlapia masė gautųsi :) Bet bandyti verta!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Niam labai skanu :) net ir truputį žalias nėra baisu jei ką ;) atrodo be galo skaniai

    AtsakytiPanaikinti
  4. Labai gražiai ir skaniai atrodo pyragėlis!
    O kas bijo šlapių morkų pyrago, rekomenduoju prieš tai morkas nusunkti. Tas pats galioja ir cukinijų, moliūgų pyragams, taip pyragas gražiai pakyla, tampa purus, nors ir drėgnas

    AtsakytiPanaikinti
  5. Ačiū, Forelle :) Jis tikrai buvo skanus, ačiū, kad pasidalinai receptų :) O dėl morkų - matyt man morkų pyragai visada skanūs pavyksta dėl to, kad aš jiems naudoju morkas po sulčių spaudimo :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Tai butina isspausti sultis is morku? Ir naudoti tik isspaudas?

      Panaikinti
    2. Nebūtina. Tiesiog aš visada kepdama morkų pyragus naudoju išspaudas, o kad nebūtų labai sausa - įpilu šiek tiek sulčių kompensacijai. Viskas iš to tingėjimo - man tarkuoti morkas per smulkią tarką - mirtis alyvose!

      Panaikinti
    3. As per blenderi morkas susmulkinu nereikia net tarkuoti per bulvine tarka.

      Panaikinti
  6. Kepiau jau 3 kartus :) Labai skanu, ypač su kokosų aliejumi, vietoje cukraus dėjau medų.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. niam! Kokosų aliejus neabejotinai savo žavesio duoda!

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...