2011 m. gruodžio 23 d., penktadienis

Imbieriniai sausainiai


Pavydžiu baltu pavydu tiems, kas gali kepti, kepti ir kepti pačius įvairiausius meduolius, sausainiukus ir ieškoti pačio skaniausio, o tuos iškeptuosius kažkas suvalgo... Pas mus, deja, taip nėra. Imbierinius sausainius apskritai tik aš valgau (mažojo, su savo efektyvumo koeficientu neskaičiuoju už rimtą valgytoją). Praėjusiais metais išbandžiau vieną receptą - Plonų švediškų imbierinių sausainių. Šiais metais nusprendžiau išbandyti ką nors naujo, bet išsikepiau ir pernykščių, nes jie tikrai nuostabūs. Šie, naujai iškeptieji, susainiai skanūs - traškūs, kvapnūs, bet... nė iš tolo neprilygsta mano mėgstamiausiems. Kad kepiau, nei trupučio nesigailiu, nes jie tikrai skanūs, bet tie skanesni :)

Taigi, mums reikės:
Sausainiams:
2 VŠ cukraus sirupo (arba 1 VŠ cukraus ir 1 VŠ vandens)
1 AŠ cinamono
1/2 AŠ malto imbiero
1/2 AŠ gvazdikėlių
1/2 AŠ maltų kvapiųjų pipirų (neturėjau, nedėjau)
210 g kambario temperatūros sviesto
200 g cukraus
1 kiaušinio
1 VŠ grietinės
2 AŠ kepimo miltelių
500 g miltų

Glajui:
1 baltymo
~200 g cukraus pudros
citrinos sulčių

Paruošimas:
  1. Jei cukraus sirupo neturime, pasigaminame jį į mažą prikaistuvį supylę po šaukštą vandens ir cukraus. Suberiame visus prieskonius, išmaišome ir užviriname. Atvėsiname.
  2. Miltus persijojame ir sumaišome su kepimo milteliais.
  3. Sviestą išsukame su cukrumi iki purumo.
  4. Į sviestą įmušame kiaušinį ir gerai išmaišome.
  5. Supilame sirupą su prieskoniais, grietinę ir miltus.
  6. Užminkome tešlą.
  7. Padalijame tešlą į 3-4 dalis, suplojame plonus papločius, suvyniojame į maistinę plėvelę ir dedame į šaldytuvą bent porai valandų.
  8. Iškočiojame plonai tešlą (tai geriausia daryti ant kepimo popieriaus, o kad jis neslidinėtų, pasitiesiame rankšluostį) ir formelių pagalba išpjaustome sausainėlius.
  9. Dedame juos į kepimo popieriumi išklotą kepimo skardą. 
  10. Kepame iki 200 laipsnių įkaitintoje orkaitėje 8-10 minučių. Aš po pirmųjų 3 minučių skardą apsukau, kad sausainiai keptų tolygiai. 
  11. Glajui skirtą kiaušinio baltymą lengvai šakute išplakame ir sumaišome su cukraus pudra ir citrinos sultimis. Gerai išsukame, kol neliks oro pūslių. Glajus turėtų kristi nuo šaukšto. Jei per skystas - dedame daugiau cukraus pudros, jei per tirštas - citrinos sulčių (bet nepadauginame).
  12. Atvėsusius sausainius puošiame pasiruoštu glajumi ir paliekame papuošimams sustingti.

Skanaus!


Šaltinis: Receptų medis

11 komentarų:

  1. Kiek is sitos normos gaunasi sausainiuku?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Klauismas logiškas ir labai teisingas, bet aš visiškai nepamenu, kiek man tų sausainių gavosi...

      Panaikinti
  2. Kiek reikėtų vitrinos sulčių? 1?

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Reikia žiūrėti pagal cukraus pudros kiekį. Reikės tikrai nedaug - gal šaukštelio, gal daugiau. Reikia dar ir paragauti, kad skonis būtų subalansuotas. Aš visada ragauju ir jei ko trūksta - įdedu.

      Panaikinti
  3. Kokioje aplinkoje greiciausiai dziusta glajus?:) Jei diena pagrazinciau kepinius, vakare butu gaima valgyti?:) Aciu :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kur greičiausiai tai nepasakysiu, bet aš visada palieku kambario temperatūroje. Jei puošite dieną, vakare jau tikrai bus sustingęs. Smagaus pasiruošimo :)

      Panaikinti
    2. Ačiū jums labai už įkvėpimą ir nuostabų receptą

      Panaikinti
  4. Dariau puse porcijos, gavosi dvi skardos :) tikrai kalėdiniai, tik kitą kartą mažiau dėčiau gvazdikėlių nes labai jaučiasi..

    AtsakytiPanaikinti
  5. Nuostabūs gavosi! Iš pradžių maniau, kad prieskonių per daug, bet gavosi tiesiog idealiai! Ir glajus gerai stingo. Ačiū už tobulą, mano taip mėgstamų, imbierinių sausainių. :)

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Smagu, kad padėjau :) Aš praėjusių metų pabaigoje išbandžiau dar tris receptus :)

      Panaikinti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...